Lolland Kommune sætter ekstra bemanding på telefonerne, så alle kan få svar på, hvad der nu skal ske, efter torsdagens fyring af Pleje Plus.
Det skriver kommunen i en email til TV ØST.
- Lolland Kommune har udvidet telefonbetjeningen, så alle borgere, der har spørgsmål til opsigelsen af kontrakten, kan få dem besvaret. Den udvidede telefonbetjening vil vare så længe, der er behov for det, skriver souschef Henrik Madsen.
Torsdag valgte et flertal i byrådet i Lolland Kommune at opsige aftalen med Pleje Plus efter en stribe dårlige sager samt flere hundrede borgerklager. Dermed blev der sat et foreløbigt punktum i sagen, der dog ser ud til at få et retsligt efterspil.
Pleje Plus-direktør Lena Løve Jensen sagde torsdag aften, at sagen nu lægges i hænderne på firmaets advokater.
Forventer professionalitet
Men retssager eller ej, forventer Lolland Kommune god arbejdsmoral indtil den 30. september, hvor opsigelsesperioden ophører.
- Lolland Kommune forventer et tæt og professionelt samarbejde med Pleje Plus omkring de berørte borgere i opsigelsesperioden. Pleje Plus har ligeledes givet udtryk for, at kontraktsituationen ikke må påvirke leveringen af pleje til borgerne, står der i emailen, inden der tilføjes:
- For Lolland Kommune vil det have højeste prioritet, at ophøret af samarbejdet opleves så gnidningsfrit som muligt for kommunens borgere.
Forude venter der Lolland Kommune opgaven at finde ud af, hvordan plejeopgaven i fremtiden skal løftes.