Vallekilde vinder 3. plads i nordisk reklamefilmkonkurrence

I morges i Go'morgen Danmark blev de tre vindere af Nordens største idé- og reklamefilmkonkurrence Kort&Godt afsløret. Vallekilde Højskole vandt en flot 3. plads med filmen 'Paintball på Pløjemark'.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Filmen blev til som led i en temauge i marts, hvor samtlige elever på Vallekilde Højskole blev introduceret for Kort&Godt konceptet og kørte på med pitch og plot, målgrupper og branding, idégenerering og filmproduktion.
Vallekilde Højskole bidrog til Kort&Godt's idé- og reklamefilmkonkurrence med otte film. Tre af dem blev nomineret og 'Paintball på Pløjemark' endte med at løbe med 3. pladsen og de tilhørende 5000 kr. i hovedkonkurrencen.

Filmen blev indsendt til virksomheden PaintballArena og blander western med flødeskumskage-kasten-i-hovedet-på-hinanden slap-stik humor. Den er lavet af Line Sakariasen, Emöke Majohunbo Bada, Nicoline Kjelland og Peter Momme Strandkrone, der går på henholdsvis musik-, mediedesign-, journalist- og forfatterlinien på Vallekilde
Højskole.

Vinder af ungdomspris
Udover tredje pladsen i hovedkonkurrencen har filmen 'Paintball på Pløjemark' også vundet Dvoted-ungdomsprisen for bedst placerede unge filmskaber mellem 18 og 23 år. Prisen er sponseret af det nordiske film community dvoted og giver vinderen mulighed for at opleve, hvordan en idé bliver til en færdig reklamefilm på et professionelt reklamebureau.


Nyhedsoverblik