Træningsprogram - niveau 2

Det nedenstående program skal du vælge, hvis du kan finde på at tage cyklen et par gange om ugen.

Hver uges motionsprogram gennemføres tre gange om ugen, så der er mindst een hviledag mellem hver træningsdag.

Eks:

Uge 1:

Her motionerer man f.eks. mandag, onsdag og lørdag. Hver af disse dage er der først 4 minutters gang, derefter 5 minutters løb, 1 minuts gang, 2 minutters løb osv

I uge 1 betyder det at man på hver motionsdag har i alt 23 minutters træning fordelt på 14 minutters løb og 9 minutters gang

Niveau 2 del 1 - Mål: At løbe 30 minutter

Du skal som udgangspunkt løbe akkurat så tilpas hurtigt, at du kan tale og løbe samtidigt - dog skal det andet ud af træningsdagenes i alt fire løbepas  løbes en anelse hurtigere:

Uge

Gang

Løb

Gang

Løb

Gang

Løb

Gang

Løb

Gang

I alt

Løb

Gang

1

4

5

1

2

1

4

1

3

2

23

14

9

2

4

5

1

3

2

4

1

4

1

25

16

9

3

4

5

1

3

2

5

1

4

1

26

17

9

4

4

5

1

3

2

5

1

5

1

27

18

9

5

4

6

1

3

2

6

1

5

1

29

20

9

6

4

6

1

3

2

6

1

6

1

30

21

9

7

4

7

1

3

1

7

1

6

1

31

23

8

8

4

7

1

3

1

7

1

7

1

32

24

8

9

4

7

1

4

1

8

1

7

1

34

26

8

10

4

8

1

4

1

8

1

7

1

35

27

8

11

4

8

1

4

1

9

1

8

1

37

29

8

12

4

8

1

4

1

9

1

9

1

38

30

8

Niveau 2 del 2 - Mål: At løbe 40 minutter

Du skal som udgangspunkt løbe akkurat så tilpas hurtigt, at du kan tale og løbe samtidigt - dog skal det andet ud af træningsdagenes i alt fire løbepas  løbes en anelse hurtigere:

Uge

Gang

Løb

Gang

Løb

Gang

Løb

Gang

Løb

Gang

I alt

Løb

Gang

13

4

8

1

4

1

8

1

8

1

36

28

8

14

3

8

1

4

1

9

1

9

1

37

30

7

15

3

9

1

5

1

9

1

9

1

39

32

7

16

3

9

1

5

1

9

1

9

1

39

32

7

17

3

9

1

5

1

10

1

10

1

41

34

7

18

3

9

1

5

1

11

1

11

1

43

36

7

19

3

9

1

6

1

11

1

11

1

44

37

7

20

3

9

1

6

1

11

1

11

1

44

37

7

21

3

10

1

6

1

11

1

11

1

45

38

7

22

3

10

1

6

1

11

1

12

1

46

39

7

23

3

10

1

6

1

12

1

12

1

47

40

7

24

3

10

1

6

1

12

1

12

1

47

40

7

Niveau 2 del 3 - Mål: At løbe 45 minutter

Du skal som udgangspunkt løbe akkurat så tilpas hurtigt, at du kan tale og løbe samtidigt - dog skal det andet ud af træningsdagenes i alt fire løbepas  løbes en anelse hurtigere:

Uge

Gang

Løb

Gang

Løb

Gang

Løb

Gang

Løb

Gang

I alt

Løb

Gang

25

3

10

1

6

1

11

1

11

1

45

38

7

26

3

10

1

6

1

12

1

12

1

47

40

7

27

3

11

1

7

1

12

1

12

1

49

42

7

28

3

11

1

7

1

12

1

12

1

49

42

7

29

3

12

1

7

1

13

1

12

1

51

44

7

30

3

12

1

7

1

13

1

13

1

52

45

7

 

 

Tip os Har du et godt tip?

Hent vores nye TV ØST Play App
Hent vores nye TV ØST Play App
Hent vores nye TV ØST Play App