TDC-ansatte strejker fortsat

Ansatte ved TDCs kundeservicecenter i Nykøbing F fortsætter arbejdsnedlæggelse i protest mod planer om at samle aktiviteterne på få store centre

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

 Omkring 140 ansatte ved TDCs kundeservicecenter i Nykøbing Falster og i to andre centre nedlagde mandag fortsat arbejdet. De er utilfredse med selskabets planer om at sammenlægge en række centre og samle dem i de fire største byer.

Målet med arbejdsnedlæggelsen er at åbne forhandlinger med TDC for eventuelt at finde en anden løsning.

- Men det er der endnu ingen tegn på. Det tror jeg også har skuffet folk, siger Bjarne L. Olsen, næstformand i Dansk Metals teleafdeling 12, der forhandler interesser for de ansatte øst for Storebælt.

Ifølge de ansatte ville man godt kunne bevare de nuværende centre, blandt andet som følge af nutidens avancerede it-systemer. TDC peger på, at den bedste drift med kundeservicecentre kan opnås med større centre, hvor mindst 150 ansatte er samlet.

Fra de ansattes side er der mistanke til, at TDC med omflytningerne vil hægte en del ansatte af, for eksempel ældre ansatte, der ikke ønsker at flytte med, og dermed spare penge, når yngre skal nyansættes. Samtidig kan der måske være penge at hente for telekoncernen via salg af de ledige ejendomme.

De ansatte har i et åbent brev blandt andet foreslået at beholde de nuværende centre og nedlægge såkaldte distancearbejdspladser i den ansattes hjem, eller gennemføre sammenlægningen, men bevare og øge antallet af distancearbejdspladser. Samtidig har de ansatte i Nykøbing Falster ønsket muligheden for at blive fritstillet og få en aftrædelsesgodtgørelse samt hjælp til at finde nyt job.
 
 
  /ritzau/


Nyhedsoverblik