Strammer op på indsats mod socialt snyd

Holbæk kommune vil nu lytte mere til borgerne i sager om socialt snyd. Det sker efter at kommunen sidste år blev underkendt i syv ud af 22 sager.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Fremover skal forvaltningsloven overholdes til punkt og prikke, og borgerne synspunkt skal have større fokus i sagerne.

-Det betyder ikke, at vi giver borgerne ret, men deres synspunkt skal fremgå klart. Det samme skal begrundelsen for eventuelt ikke at give dem ret, siger arbejdsmarkedschef Kasper Kyed til Nordvestnyt.

Samtidig vil kommunen i højere grad lægge vægt på, at afgørelserne skrives i et forståeligt sprog, fortæller avisen.

Opstramningerne kommer efter at kommunen har fået en række gode råd fra Statsforvaltningen Sjælland om andre kommuners praksis.


Nyhedsoverblik