Sjællændere leverer landets dårligste service

Sjællændere er ugæstfri og yder en ringe service. En ny undersøgelse viser således, at kun 4 pct. af danskerne mener, at Region Sjælland byder på landets største gæstfrihed, og kun 7 pct. mener, at Region Sjælland er leveringsdygtig i god service.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Sjællændere yder en dårligere service end de øvrige danskere, mens Nordjylland både har landets bedste service og største gæstfrihed - uanset i hvilken region man spørger. Det viser en undersøgelse foretaget af Kompas Kommunikation for VisitNordjylland blandt 1.858 danskere fra hele landet, heraf 269 fra Region Sjælland.

Region Sjælland er ikke et særlig populært feriested for danskerne, og det er der en god grund til. Hvis man spørger danskerne, er gæstfriheden nemlig helt i bund.

Kun 4 pct. af danskerne mener således, at Region Sjælland er landets mest gæstfri region, hvilket kun er en procent mere end Region Hovedstaden, som tilsyneladende har landets mest ugæstfri indbyggere.

Over halvdelen af danskerne peger til gengæld på Nordjylland som landets mest gæstfrie region, hvilket placerer Region Nordjylland helt i top langt foran de øvrige regioner. Mens 18 pct. peger på Region Midtjylland, og 21 pct. mener, at indbyggere i Region Syddanmark er mest gæstfri.

Udover den manglende gæstfrihed, halter servicen også gevaldigt i Region Sjælland. Faktisk har vi landets dårligste service, hvis man skal tro undersøgelsen. Kun 7 pct. mener således, at sjællænderne yder landets bedste service, mens 50 pct. mener, at Nordjylland har landets højeste serviceniveau, hvilket igen placerer den nordjyske region langt foran resten af landet.


Nyhedsoverblik