Royal Unibrew æder sig ind på Carlsberg

Det går rigtig godt for Royal Unibrew. Udover at lukrere på Carlsberg tilbagegang, så har Faxe-bryggeriet haft succes med lanceringen af en ny flaske.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Det er godt flow i flaskerne hos bryggeriet Royal Unibrew. I hvert fald snupper bryggeriet i Faxe markedsandele fra storkonkurrenten Carlsberg. Det skriver dagbladet Børsen.

Pres fra discount
En del af forklaringen er svære vilkår for bryggerigiganten, der er presset af discountkædernes fremgang. Her sælger Carlsberg traditionelt dårligere, og det efterlader plads til bryggerier som Royal Unibrew.

Men ifølge marketingsdirektør Michael Schiedel er det ikke hele forklaringen på Unibrews succes. Bryggeriet har postet "et pænt to-cifret millionbeløb" i produktionen og lanceringen af en ny flaske.

Stor succes
- Vi er gået all in på den nye flaske på vores Royal-serie og kan nu et halvt år efter kigge på en stor succes, siger Michael Schiedel.

Siden lanceringen af den ny, lettere flasketype i april er Unibrews Royal-beer-serie vokset 30 pct. Og det i en tid, hvor markedet generelt er gået 11 pct. tilbage.

 


Nyhedsoverblik