Oplevelses-pakker skal lokke turister til

Hvor andre byer lokker med strand og forlystelsescentre, kan Ringsted snart tilbyde oplevelsespakker med indbyggede kultur-, sports- og shoppingmuligheder.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Ringsted Kommune satser med en ny turismestrategi på at udnytte den synergieffekt, som byen har med et kongrescenter, et outletcenter, golfbaner og sågar et privathospital. Det skriver DAGBLADET Ringsted.

De forskellige turistattraktioner, som hver for sig tiltrækker turister til enkeltstående oplevelser, skal fremover spille sammen, så gæster udefra får lyst til at se og opleve andre attraktioner, når de er i byen.

Ringsted Kongrescenter har allerede nu succes med at tilbyde den slags oplevelsespakker.

- Vi tilbyder et produkt, hvor folk både kan få en god koncertopevelse, kan bo på Scandic Hotel, få en god middag og et gavekort til Premier Outletcenter, siger leder af Ringsted Kongrescenter, Marius Byriel, til DAGBLADET Ringsted.

Siden august har kongrescentret og Scandic Hotel udbudt denne samlede pakke, og mellem 10 og 25 booker pakken til hvert weekendarrangement, hvilket Marius Byriel betegner som en stor succes.

- Det er det mest epokendegørende tiltag inden for ny-turismen, vi endnu har foretaget os, og det bliver forhåbentlig kun en af mange pakker, vi fremover kan tilbyde sammen med oplevelsescentret, som skal ligge på Nørre Torv. De, der køber pakken, ville ikke ellers være taget til Ringsted. Det er typisk folk fra Fyn og Jylland, siger Marius Byriel til DAGBLADET Ringsted.


Nyhedsoverblik