Nye spor på Køge Bugt motorvejen

Vejdirektoratet har nu samlet de rådgivere, der skal forberede udbygningen af Køge Bugt Motorvejen.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

I 2016 skal der være otte spor i stedet for seks på strækningen mellem Greve S og Solrød S, og samtidig skal der bygges et nyt rampeanlæg ved Egedesvej.

Rambøll A/S skal tage sig af vej- og miljøteknik, Gimsing & Madsen / Atkins A/S er valgt som rådgiver på broer og bygværker, Vesterholts Eftf. Aps rådgiver om landskab og æstetik, mens miljø og naturteknik bliver varetaget af Grontmij Carl Bro A/S.

”Jeg er glad for at vi har fået nogle rigtigt stærke spillere med på holdet, så vi kan komme i gang med projekteringen og få udbygget motorvejen til glæde for de mange trafikanter, der dagligt kører på strækningen,” siger projektleder Preben T. Pedersen fra Vejdirektoratet.

Rådgiverne går nu med afsæt i anlægsloven og VVM redegørelsen i gang med en yderligere detaljering af udbygningen.

”Rampeanlægget og de nye spor skal stå klar til brug i 2016. Med rådgiverne på banen kan vi nu for alvor komme i gang med projektet og gøre klar til besigtigelse, arkæologiske undersøgelser og ekspropriation,” siger Preben T. Pedersen.

Køge Bugt Motorvejen er den mest trafikerede vej i Danmark med et gennemsnit på omkring 100.000 køretøjer i døgnet. Det giver store problemer med trængsel på den 6-sporede strækning syd for Greve S.


Nyhedsoverblik