Kunder snydt af møbelhandler

I tre år har en kvinde fra Nakskov ventet på at få sine møbler ombyttet eller sine penge retur. Men selvom hun har fået medhold fra Forbrugerklagenævnet, er der ikke megen hjælp at hente.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

- Jeg var simpelthen så skuffet. Jeg havde glædet mig så meget til at få nye møbler. Det var første gang jeg havde taget mig sammen til at spare op og købe helt nyt. Og så faldt det hele til jorden. Jane Wermuth fra Nakskov er en af de mange kunder, der er sure på Gert Rindal, ejer af Bolighuset i Rødby.

For 3 år siden købte hun et spisebord og 4 stole i møbelforretningen i Rødby, og betalte for møblerne med det samme. Men ved levering var der ridser i bordpladen og stolene var i forskellig farve. Da Jane Wermuth klagede fik hun en anden bordplade leveret, men den var også defekt, og da hun igen klagede til møbelhandleren, fik hun klar besked: Så sagde han til mig, at jeg var en hysterisk kælling, fortæller Jane Wermuth i dag til TV2 Øst.

Jane Wermuth klagede til Forbrugerklagenævnet, og fik medhold, men det har hun ikke fået meget ud af. Godt nok er Gert Rindal og Bolighuset kommet på Nævnets offentlige gabestok www.firmatjek.dk, men andet er der heller ikke sket i sagen. Forbrugerklagenævnet er ikke en domstol, og derfor er der ikke nogen muligheder for at tvinge de forretningsdrivende til at følge nævnets afgørelser.

Det betyder, at Jane Wermuth står tilbage med defekte møbler, hun ikke kan bruge, og sine penge har hun ikke fået retur. - Jeg regner heller ikke med at få det. Jeg sagde til ham, at jeg ville melde ham til forbrugerklagenævnet og så grinede han bare og sagde at "det får du ikke noget ud af", siger Jane Wermuth til TV2 Øst.

Møbelhandler Gert Rindal siger i dag til TV2 Øst, at han ikke kender noget til de sager, der ligger på Firmatjek, og at han er ved at "rydde op" i klagesagerne.

 


Nyhedsoverblik