Kritik af større sodavandsflasker

Fra næste uge kan Pepsi, Faxe Kondi og Nicoline fås på 0,6 liters flasker - til samme pris som 0,5 liter. De store flasker møder kritik.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Det er konkurrencen på sodavandsmarkedet, der har fået Royal Unibrew til at indføre de nye flasker i en tre måneders kampagne-periode. Nicoline, Pepsi og Aqua mineral, vil også kunne fås på de nye og større falsker, der er billigere for bryggeriet at genbruge end de gamle falsker.

De unge er ikke i tvivl om, at de vil vælge de store flasker frem for de små, og de vil også drikke dem til sidste dråbe.

- Man skal jo drikke ud, som Marcus Kk fra Holbæk siger.

Hos forbrugerrådet er man kede af den nye kampagne.

- Vi vil bede læskedrik-reklamenævnet om at se på sagen, for vi mener, at det er et skridt i den forkerte retning at gøre volumen større, siger fødevarepolitisk medarbejder, Camilla Udsen.


Nyhedsoverblik