Jobcenter retter ind efter kritik

Rapport kritiserer Slagelse Jobcenter for at mangle dialog med borgerne. Det skal gøres bedre siger centerchef

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Et konsulentfirma har gennemgået klagerne fra 19 borgere, som har følt sog dårligt behandlet af Jobcenter Slagelse.

I en rapport konkluderer konsulentfirmaet MPloy, at behandlingen af de 19 klagesager har været langsommelige og svær at fortå for borgerne. Rapporten peger også på, at Jobcenteret generelt bør sætte mere fokus på dialog, samarbejde og forventningsafstemning med borgerne. Desuden har Jobcentret vanskeligt ved at håndtere sager, hvor der er sundhedsfaglig uenighed eller usikkerhed om borgernes behandlingsmuligheder.

Arbejdsmarkeds-og jobcenterchef Torben Bahn tager kritikken til sig. Han erkender at jobcentret skal blive tydeligere i sin kommunikation og bedre til at inddrage borgerne.

 

 


Nyhedsoverblik