IT-hjælp på biblioteket

Foreninger og små virksomheder kan fra i dag få hjælp på biblioteket til at lære at lave digitale indberetninger på internettet.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Fra 1. november er det slut med at lave indberetninger på den gammeldags papir-måde. Fremover skal alle virksomheder og foreninger for eksempel indberette moms eller registrere medarbejderes sygdom digitalt på internettet. Og det er der nogen, der har svært ved. Derfor tilbyder biblioteker nu hjælp til de IT-frustrerede.

- For nogen ligger det meget langt fra deres håndværk, at skulle indberette digitalt. Vi kan hjælpe dem i gang med, hvordan de bruger computeren og internettet, og hvordan de indberetter digitalt, siger Jane Grønbech Poulsen, der er souschef på Vordingborg Bibliotekerne.

I Vordingborg sidder 2 medarbejdere klar til at hjælpe virksomheder og foreninger med digitale indberetninger. På deres andre IT-kurser har de indtil nu oplevet, at de små virksomheder har brug for hjælp.

- På de almindelige IT-kurser, som vi tilbyder, er der også enmandsvirksomheder og landmænd som deltager. De synes, at det kan være rigtig svært, bare når de skal i gang med at åbne en PC, siger Jane Grønbech Poulsen.

I Region Sjælland tilbyder 11 ud af 15 kommuner IT-hjælp til virksomheder og foreninger. Du kan se, hvor du kan få hjælp her.


Nyhedsoverblik