Huller på linjen i halvandet år

Foto: TV ØST

En telefon der pludselig afbrydes. Internet- og fjernsynsforbindelse, der forsvinder i flere dage. Sådan har hverdagen været for en gruppe borgere i mere end halvandet år

I dag er det telefonen, der er død, og det har den været i 10 dage hjemme hos Børge Pedersen og Laila Grunddal fra Hørby nord for Holbæk. 

- Det er nok sket mellem 50 og 70 gange siden vi skiftede til Dansk Bredbånd, fortæller Børge Pedersen. 

Og det er ikke det eneste, der opstod problemer med, da de for halvandet år siden valgte firmaet Dansk Bredbånd A/S til at levere Internet-, telefon. og TV-forbindelse. 

- Internettet virker lige nu, men det er jævnligt ude af drift, og fjernsynssignalet forsvinder enten helt, eller også er der udfald, fortæller Børge Pedersen. 

Men de er langt fra de eneste. Faktisk har hele gaden i halvandet år været ramt af jævnlige nedbrud i kontakten til omverdenen.

- Det er utilfredsstillende. Vi ved jo ikke, hvornår vi kan ringe efter en ambulance eller hvad vi skal bruge, fortæller Erling Nielsen, der bor et par huse fra Laila Grunddal og Børge Pedersen. 

Når de kontakter udbyderen Dansk Bredbånd, har hjælpen være sparsom. 

- De siger, de vil ringe tilbage, men gør det sjældent. Engang imellem er der en behjælpelig sjæl, der ringer og siger; jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, fortæller Børge Pedersen. 

Opfindsomme løsninger og forklaringer på problemet, har det ellers ikke skortet på. Blandt andet at familiens oliefyr er skyld i knas på telefonlinjen. 

- Der er ikke nogen tvivl om, at i den her sag, er der gået så mange ting galt, som der overhovedet kan gå galt, hvilket vi selvfølgelig kun kan beklage, siger Bo Vendelboe, der er økonomidirektør hos Dansk Bredbånd A/S. 

Han garanterer i dag, at Børge Pedersens telefon senest i morgen fungerer igen, og der vil blive rettet op på Hørbyborgernes forbindelser allerede fra i morgen.

Tip os Har du et godt tip?

Hent vores nye TV ØST Play App
Hent vores nye TV ØST Play App
Hent vores nye TV ØST Play App