DSB øger indsatsen på Sydbanen

DSB vil forbedre togrejsen på Sydbanen. Ambitionen er tog til tiden og bedre rejseforhold

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Trængslerne for passagerne på Sydbanen har været mange, og senest har pendlernes dagligdag været plaget af omfattende sporarbejder. Nu ønsker DSB at sikre bedre forhold for  Sydbanens mange togrejsende.

-  Vi må erkende, at en del har fravalgt toget på grund af de sporarbejder, der nu heldigvis er afsluttede. Det er nu vores mål igen at gøre det attraktivt at vælge toget ved at forbedre forholdene for passagerne og ved at gå i dialog med pendlerne, så vi sammen kan sætte den rigtige kurs, siger DSB's regionschef, Torben Jørgen Nielsen.

Ifølge DSB er der allerede nu  rettet op på en lang række forhold, og de nyeste tal viser en fremgang fra 76 pct. tog til tiden i august til 86 pct. rettidig togdrift i september.

- Sporarbejdet med udskiftning af alle skinner på Sydbanen bærer nu frugt, og togdriften er i dag markant mere regelmæssig end for bare en måned siden. Vi har også kunnet sætte farten op på togene. Samlet set kan vores passagerer se frem til flere tog til tiden og kortere rejsetid, siger Torben Jørgen Nielsen.

Forholdene for passagerne på Sydbanen bliver yderligere forbedret med nye hurtigere dobbeltdækkervogne og en ny optimeret køreplan.

- Vi har et stort ønske om at komme i tættere dialog med vores faste passagerer om, hvordan vi kan forbedre togrejsen. Vi kan naturligvis ikke opfylde alle ønsker, men vi har en oprigtig ambition om at lytte til vores kunder og vil arbejde benhårdt for at imødekomme deres inputs, siger Torben Jørgen Nielsen.


Nyhedsoverblik