For sent til bilsyn

Tusindvis af bilister kommer hver måned for sent til syn. OG det koster dyrt, bl. a. i form af bøder. Men i følge synsmedarbejderne udebliver bilisterne ikke af

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Mere om e-Boks:

Med e-Boks kan du modtage post fra de fleste virksomheder inden for de største erhverv samt fra kommuner, regioner og statslige myndigheder.

Du kan læse mere og oprette din egen e-Boks  på  e-boks.dk.

Det skulle være så smart med den elektroniske e-boks, men det virker ikke.

Sådan lyder kritikken fra Danmarks største synsvirksomhed Applus med 100 synshaller rundt i landet. Applus Bilsyn har regnet sig frem til, at 20.000 bilejere hvert år kommer for sent til syn. Og det er der mange grunde til, men i følge Applus er synsinkaldelserne den store synder.

- Folk opdager ikke i første omgang, at der ligger en synsindkaldelse i deres e-boks, siger driftsleder i Applus Sydsjælland og Lolland-Falster, Carsten Hansen til TV 2 Øst.

Det er Trafikstyrelsen, der administrerer systemet, og i følge kommunikationschef Thorbjørn Ancker er det folk selv, der har bedt om at bruge e-boks. Det er dog kun selve synsindkaldelsen, der kommer på den måde. Og hvis folk ikke møder op, kommer der en rykker med almindeligt brev, siger kommunikationschefen.

Men det løser ikke synshallerne problem med en e-boks, der ikke virker.

- Folk får ikke kigget i deres e-boks. Både du og jeg har en e-boks, men vi får ikke kigget ret tit i den. Jeg gør i alt fald ikke, indrømmer driftschefen hos Applus


Nyhedsoverblik