BBC World til Skælskør

Møbelproducent har betalt en kvart million kroner for at få BBC World til Skælskør.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

BBC World stillede i dag skarpt på møbelvirksomheden Labofa Munch.
TV Stationen skulle optage materiale til tre indslag á 2 minutters varighed.

- Vi er her for at beskrive, hvad der har gjort Labofa til en så fremtrædende spiller på markedet for kontormøbler, siger David Vickery, der er Producer for BBC World Business News.

Det var BBC World der først tog kontakt til møbelvirksomheden. Her er man glad for den mulighed for eksponering som indslagene giver.

- Nu kommer der tre indslag i april måned på BBC World Business News, og det ville vi ikke selv være i stand til at skabe. Vi ved at det skaber en vældig stor opmærksomhed og stor effekt, siger den Administrerende Direktør fra Labofa Munch A/S Preben H. Nielsen.

Møbelvirksomheden måtte betale 250.000 kroner for at få tv stationen til Skælskør, men det er man godt tilfreds med på virksomheden.

- Vi skal jo bruge noget for at blive kendt igen, og vi skal bruge noget for at understøtte vores navn på det europæiske marked, så det er ikke noget i forhold til det vi ellers skulle bruge, siger den Administrerende Direktør fra Labofa Munch A/S Preben H. Nielsen.

En række medarbejdere var kaldt på arbejde og fik en speciel oplevelse.

- Jeg er overrasket over hvor mange gange det skal tages om. Selvom der er nogen der gør det rimelig godt eller rigtigt, så er det detaljerne der gør at det skal tages om. Det er lidt ligesom man hører når man optager film, når de tager det om og om igen, siger udviklingschef Anders Jørgensen.

- De er virkelig professioenelle og man kan mærke at de ved hvad de vil nå, og de er gode til at få amatører til at komme derhenad, så de får det i kassen, som de havde planlagt på forhånd, siger Peter Kürstein, der er freelancemedarbejder og har været med til skrive manuskript til optagelserne.

For direktøren er det et kvalitetsstempel, at BBC World nu sørger for at gøre møbelproducenten fra Skælskør kendt på det amerikanske og asiatiske marked.


Nyhedsoverblik