Bank Trelleborg-kunder er brændemærkede

Kunder i Bank Trelleborg og en række andre krakkede eller kriseramte pengeinstitutter oplever, at de har svært ved at skifte til andre banker

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Det var hårdt at være kunde i den sydsjællandske Bank Trelleborg - og problemerne fortsætter. Kunderne fra denne og andre kriseramte banker er nemlig stemplede som  risikofyldte bekendtskaber - og dermed har de svært ved at blive kunder i andre banker, oplyser Nordjyske.dk

Carsten Holdum, cheføkonom i Forbrugerrådet, fortæller til Nordjyske.dk at man allerede har set eksempler på kunder, som er blevet afviste af andre pengeinstitutter.

- De er fastlåste. Der er ingen andre, der vil have dem, fordi man regner med, at det er kunder med et risikofyldt engagement. Det er en meget ubehagelig situation for dem - specielt dem, der er tvunget ud i nogle omlægninger af økonomien efter for eksempel en skilsmisse, en flytning, eller lignende, siger han.


Nyhedsoverblik