Arrogant hotel

Syv gæster på Hotel Scandic i Ringsted blev indlagt efter at have spist frokost i hotellets restaurant. Nu rejser gæsterne skarp kritik af hotellets håndtering af sagen.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

I tirsdags ankom Dorthe Pedersen og Torben Dahl Nielsen sammen med en flok kolleger til Hotel Scandic i Ringsted til et fire dages kursus. Men det blev kun til et par timers undervisning.

Kort tid efter kursisterne gik ombord i hotellets frokost-buffet, der blandt andet bød på smørfisk, blev Dorthe Pedersen, Torben Dahl Nielsen og fem af deres kolleger nemlig dårlige:

- Vi fik det meget varmt, hæver i munden, fik hjertebanken og hovedpine og senere fik vi nældefeber - altså udslæt over hele kroppen, fortæller Torben Dahl Nielsen.

De syv kolleger røg en tur på Slagelse Sygehus. Her blev de indlagt i et døgn.

I dag er de syv kursister er friske igen. Men Dorthe Pedersen er skuffet over hotellet. Hun mener personalet har handlet arrogant:

- De spurgte ikk en gang, hvordan vi havde det. Det hele var som om, det var vores egen skyld, og de havde i hvert fald aldrig haft den slags problemer. De gik mest op i deres omdømme, siger Dorthe Pedersen.

Fødevare region øst har undersøgt smørfisken fra hotellets buffet, og det viser sig, at fisken havde et meget højt indhold af histamin. Det stof som kursisterne reagerede allergisk på.

- Hvis fødevarer opbevares forkert, for eksempel ved for høje temperaturer, så kan de bakterier, der findes naturligt i fødevaren, danne større mængder histamin, siger kontrolchef Ann Dupont fra kontrolafdelingen hos Fødevareregion Øst.

Om det er hotellet eller fiskeleverandøren, der ikke har behandlet fisken godt nok, er Fødevareregion Øst nu ved at undersøge.

Peter Bengtson, der er direktør på Scandic i Ringsted, er ked af, at kursisterne har haft en dårlig oplevelse. Men han mener ikke hotellet kunne ha gjort noget anderledes.


Nyhedsoverblik