Akuttelefon succes i Region Sjælland

Siden Region Sjælland indførte akuttelefoner i oktober sidste år er antallet af patienter i skadestuerne faldet med godt en fjerdedel.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Mens syge stadig, trods den ny akuttelefon, fortsætter med at troppe op på hovedstadens skadestuer er akuttelefonerne en succes i Region Sjælland. Her indførte man akuttelefoner i oktober sidste år, og tallene viser, at antallet af patienter i skadestuerne falder med godt en fjerdedel.

Det er ellers meningen at den ny akuttelefon skulle sortere unødvendige besøg fra, og forskellene kan skyldes at det i Region Sjælland  er et krav at patienter skal ringe, inden de opsøger skadestuen, mens akuttelefonen i hovedstaden kun er et tilbud.

- Der er stor borgertilfredshed med akuttelefonen, og jeg er sikker på, at vi i løbet af et års tid vil se et fald. Folk skal lige nå at vænne sig til det nye system, siger  formanden for akutudvalget i Region Hovedstaden. Kirsten Lee til Ritzau


Nyhedsoverblik