AffaldPlus: Sig nej tak til reklamer

AffaldPlus opfordrer nu borgerne til at sige nej tak til tilbudsaviserne for at spare på CO2 udledningerne.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

 

Hvert år modtager Affald Plus´ genbrugsterminal 13.000 tons gamle aviser og reklamer fra Syd- og Vestsjælland. De skønner at over halvdelen er reklamer. Og det tal vil de gerne have nedbragt. For reklamerne belaster årligt hver husstand med 140 kg CO2.

- Det er et nemt sted at sætte ind, hvis vi gerne vil minimere produktionen af affald: Hvis man alligevel ikke læser reklamerne, så meld dem fra, siger Niels Damgaard, der er presseansvarlig hos AffaldPlus.

På landsplan har mere end en femtedel allerede sagt nej tak til reklamer. Men er man en af dem, der gerne vil læse tilbudsaviserne og samtidig være miljøbevidst opfordrer AffaldPlus til at man læser reklamerne online.
PostDanmark, der blandt andet står for at levere nogle af reklamerne, er dog mindre begejstret for opfordringen fra AffaldPlus:

- At minimere mængden af affald synes jeg er fint nok, men hvis vi snakker reklamer, som vi ved at danskerne læser, så synes jeg, at det er synd, siger Henrik Larsen, chef for privatkunder i Post Danmark.

På hjemmesiden www.reklamernejtak.nu kan du læse om, hvordan du kan sammenligne tilbudsaviser på internettet.

 


Nyhedsoverblik