Tillidsmand kritiserer udrulningen af den nye takstreform

Movia har været for dårlige til at informere personalet om reformen. Sådan lyder beskeden fra tillidsmanden i busselskabet, Dito Bus.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Der er ikke stående klapsalver fra Sjællands bus- og togpersonale, når den store, nye takstreform, Takst Sjælland, bliver rullet ud søndag. 

Det skriver Sjællandske. 

For Movia har været for dårlige til at informere personalet om reformen. 

- Det er møgirriterende for at sige det lige ud. Folk forventer jo, at vi kan svare på deres spørgsmål, så jeg er bange for, at vi kommer til at ligne nogle kæmpe idioter, siger Søren Knudsen, buschauffør og tillidsmand i busselskabet Dito Bus. 

Han forklarer, at han har fået en zonehåndbog, som de kan bruge. Det er al information. 

Hvor ligger ansvaret?

Lennard B. Nielsen, faglig sekretær i 3F for de sjællandske buschauffører, mener, at det i sidste ende er Movia, der har ansvaret for at informere personalet. 

For hvem der egentlig har ansvaret, kan diskuteres. Ansvaret for personaleuddannelse ligger hos busselskaber, der ligesom Dito Bus er operatører under Movia. 

Men nogle vil mene, at operatørerne ikke har haft en mulighed for at uddanne sit personale, når de ikke har haft det rette materiale. 

080110am_pendlere_ringsted_koege_motorvej.jpg
Læs også
Nyt takstsystem kan give problemer for weekendens billetsalg
080110am_pendlere_ringsted_koege_motorvej.jpg
Læs også
Nyt takstsystem kan give problemer for weekendens billetsalg

Mangler konkrete tilbagemeldinger

- Hvis budskabet ikke er blevet modtaget, har vi ikke været gode nok. 

Sådan lyder det fra Eskil Thuesen, centerchef i Movia, til kritikken. 

Han fortæller til TV ØST, at de både har lavet en bog, pjecer, opslag og et intranet til chaufførerne om Takst Sjælland. Og så kan man tage en certificering.

- En stor del har brugt dem og fået gavn, siger Eskil Thuesen til TV ØST. 

- Vi har ikke fået nogen negative tilbagemeldinger. Så indtil vi får nogle konkrete meldinger, ændrer vi ikke noget. 


Nyhedsoverblik