Storstilet reklamekampagne skal lokke flere tyske turister til regionen

Turistbureauerne på Sjælland og Lolland-Falster går sammen om at indrykke annoncer for regionen i en lang række tyske medier. 

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Der er masser af smukke attraktioner her i regionen lige fra Dodekalitten på Lolland, Møns Klint, Vikingeborgen Trelleborg til Geopark Odsherred for bare at nævne nogle af dem. 

Det har fået alle de parter, der arbejder med turisme på Sjælland og Lolland-Falster, til at gå sammen om at indrykke en storstilet reklamekampagne i en stribe tyske medier.

quote Det tyske marked er stort, og derfor skal vi råbe tilsvarende højere

Brian Lindorf Hansen, destinationschef i Visit Lolland-Falster

Brian Lindorf Hansen, der er destinationschef i Visit Lolland-Falster fortæller i en pressemeddelelse, at ambitionen er at sætte et markant aftryk på de tyske medier. Turistselskaberne er gået sammen om reklamekampagnen for at få større gennemslagskraft sammen frem for hver for sig. 

- Ved at pulje vores midler øger vi vores budget betragteligt. Vi står stærkere, når vi står sammen, og det giver os en meget større gennemslagskraft, siger han.

Artiklen fortsætter under billedet.

Kunstværket Dodekalitten står på en lollandsk mark tæt ved Kragenæs med udsigt over Smålandsfarvandet. Den består af stenstøtter, der er mellem syv og ni meter høje. 
Kunstværket Dodekalitten står på en lollandsk mark tæt ved Kragenæs med udsigt over Smålandsfarvandet. Den består af stenstøtter, der er mellem syv og ni meter høje.  Foto: Visit Lolland-Falster

Bag kampagnen, der skal lokke tyskerne til at holde ferie i det sjællandske og på Lolland og Falster, står VisitSydsjælland-Møn, VisitLolland-Falster VisitOdsherred & VisitNordsjælland, VisitVestsjælland, Wonderful Copenhagen, Scandlines, VisitDenmark, Dansk Kyst & Naturturisme og Region Sjælland.

13 millioner tyskere viser interesse

Og tyskerne er interesserede i Danmark som ferierejsemål.

En ny tysk analyse (Reiseanalyse 2019 survey, Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen, red.) viser, at hele 21,2 procent gerne vil holde ferie i Danmark inden for de næste tre år. Det svarer til over 13 millioner tyskere.

Campingpladser spår en fantastisk sommer
Læs også
Flere turister overnatter i vores region: - Det er fuldstændig overvældende
Campingpladser spår en fantastisk sommer
Læs også
Flere turister overnatter i vores region: - Det er fuldstændig overvældende

- Det tyske marked er stort, og derfor skal vi råbe tilsvarende højere. Det kan hvert enkelt turismeselskab ikke gøre alene, og derfor er vi glade for, at resten af Sjællands turismeaktører vil være med i koret, siger Brian Lindorf Hansen. 

Kampagnen har et budget på to millioner kroner, der skal tiltrække tyske turister til Sjælland via reklamer online og i en stribe tyske medier.

Sådan ser annoncen for Sjælland og Lolland-Falster ud i Die Welt, der er et af de store tyske dagblade. 
Sådan ser annoncen for Sjælland og Lolland-Falster ud i Die Welt, der er et af de store tyske dagblade.  Foto: Visit Lolland-Falster

Nyhedsoverblik