Orø på charmeoffensiv med ny brandingfilm

Beboerne på den lille ø i Isefjorden har endnu en gang taget det helt store charme-smil på og denne gang i form af en ny unik og følelsesvækkende brandingfilm, som hitter på facebook.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Filmen, som har til formål at tiltrække potentielle turister samt tilflyttere er lavet af lokale kræfter, hvor alle medvirkende enten er bosat på Orø eller på anden vis er tæt tilknyttet den lille ø i hjertet af Isefjorden ved Holbæk. Selv musikken og speaket er skrevet og indspillet af øboere, ligesom også produceren samt instruktøren og kameramand er lokale.

- Vi har med den nye film forsøgt at fange essensen af Orø, nemlig værdien i de små oplevelser, nærværet med hinanden og øroen. Orø er ikke en forlystelsespark, hvor man får smækket underholdningen i hovedet på hæsblæsende vis. Det er tværtimod et sted, hvor man kan komme helt ned i tempo og mærke sig selv, fortæller ø-konsulent på Orø, Sune Abelgren Nielsen.

Antallet af visninger på facebook har nemlig rundet de godt 20.000 stk. på under 24 timer!
 

Målrettet samarbejde

Filmen er lavet som et led i den samlede turisme- og bosætningsindsats på Orø i regi af Holbæk Erhvervsforums udviklingsprojekt finansieret af midler fra Vækstudvalget I Holbæk Kommune.

Bonderøvsværdier og det gode liv

De unikke værdier, som den nye film fremhæver ved ø-livet, synes at gå hånd i hånd med de værdier, som er omdrejningspunktet i en igangværende anti-urbaniseringstrend, hvor ”det gode liv” på landet prioriteres fremfor storbylivet. Således kunne man tidligere på året eksempelvis konstatere, at fraflytningen fra København i 2015 oversteg tilflytningen.


Nyhedsoverblik