Movia ændrer priser uden at give kunderne besked

Trafikselskabet har i 85 tilfælde ændret på priser og zoner, efter Takst Sjælland trådte i kraft – og uden at varsle om prisstigningerne.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Siden den nye takstreform trådte i kraft 15. januar, har Movia 85 gange foretaget ændringer i priserne og antallet af zoner. Vel at mærke uden at give kunderne besked om de ændrede priser.

Det skriver Sjællandske.

- Når vi har fundet en fejl, har vi konkret vurderet, om fejlen bedst rettes ved justeringer af zonerne eller via en prisjustering, skriver Movias forretningschef, Eskil Thuesen, til Sjællandske.

Gør som det passer dem

Og pendlerne ser det som et stort problem, at Movia ikke melder ud, at de ændrer priserne.

- Som pendler bliver man vred og sådan nogle ting. Én ting er, at de laver ændringerne. Noget andet er, at de gør det uden at give besked om det. Det lugter af, at Movia gør præcis, som det passer dem, uden at tænke på kunderne, siger pendlerrepræsentant Lisa Sonesson til avisen.

Et månedskort fra Fjenneslov øst for Sorø til København er steget med 250 kroner med de nye priser. Movia er ikke vendt tilbage til Sjællandske med en forklaring på den manglende udmelding.


Nyhedsoverblik