Milliardvirksomhed styrker elevers kreative evner med leg

Flakkebjerg Skole har fået en masse produkter fra butikskæden Tiger. Virksomheden vil nemlig styrke elevernes kreative evner i gennem leg.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

I sløjdlokalet er 10-årige Lasse Vigtøft Andersen i fuld gang med at udsmykke et spækbræt med klistermærker, så det kan komme op at hænge på drengeværelset. Han skal nemlig bruge sin fantasi til at udvikle nye ting ud af hatte, briller, perler, lamper og mange andre ting. 

Sammen med 131 elever på Flakkebjerg Skole har Lasse Vigtøft Andersen innovation på skoleskemaet i en hel uge. Og det er han godt tilfreds med. 

- Jeg kan godt lide at bygge, sætte ting sammen og sådan noget. Det er meget sjovere end at skrive i en bog, siger Lasse Vigtøft Andersen med et smil. 

quote At stille spørgsmål ved "plejer" er noget af det vigtigste, vi kan lære vores elever

Lisbeth Bergstedt, leder på Flakkebjerg Skole

Tiger giver materialer

Skolen har fået seks paller med materialer, som kommer fra en af erhvervslivets giganter: Virksomheden Flying Tiger Copenhagen, som står bag butikskæden tidligere kendt som Tiger, har doneret tingene. De vil være med at styrke elevernes evner til at lege kreativt og tænke nyt.

Og det er vigtigt for eleverne at kunne ifølge skoleleder Lisbeth Bergstedt.

- At kunne stille spørgsmålstegn ved "plejer" - både i forhold til ressourcer, og i den måde vi bruger dem på - er noget af det vigtigste, vi overhovet kan lære vores elever, siger Lisbeth Bergstedt. 

Håber at få inspiration

quote Det er klart, at der måske er noget bytte-bytte-købmand i det

Kasper Krægpøth, business development Flying Tiger Copenhagen

Siden 1995 har Flying Tiger Copenhagen vokset sig større, og de kan i dag bryste sig med at have over 650 butikker i blandt andet New York og resten af verden. Men selvom de er blevet en milliardvirksomhed, håber de, at de kreative elever giver virksomheden nogle gode ideer med hjem.

- Det er klart, at der måske er noget bytte-bytte-købmand i det. Men hvis det er, at vi tager nogle idéer videre, så vil der være dialog med forældrene, om hvem der har rettighederne til idéen, siger Kasper Krægpøth, der arbejder med business development hos Flying Tiger Copenhagen. 

På fredag skal eleverne præsentere deres nyudviklede ting og dimser til folkene fra Flying Tiger Copenhagen. 


Nyhedsoverblik