Lolland Kommune: Sådan skal borgere gøre under konkurs

Lolland Kommune overtager med øjeblikkelig virkning hjælpen til 380 borgere, der får hjælp fra Pleje Plus.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Lolland Kommune vil selv overtage plejeopgaverne hos de 380 borgere, der er berørt af konkursen i det private plejefirma Pleje Plus.

Det oplyser kommunen i en pressemeddelelse.

Kommunen oplyser, at de vil ringe personligt til alle borgere, der er berørt af konkursen. De borgere, der modtager personlig hjælp, vil blive kontaktet hurtigst muligt – mens borgere, der får praktisk hjælp, vil blive kontaktet i næste uge. 

Lena Løve Jensen
Læs også
Pleje Plus: Derfor går vi konkurs
Lena Løve Jensen
Læs også
Pleje Plus: Derfor går vi konkurs

Hjælpen kan blive forsinket

Lolland Kommune oplyser, at modtagere af hjælp i hele kommunen kan blive påvirket af den kaotiske situation efter konkursen – uanset om de har haft Lolland Kommune som leverandør.

- Lolland Kommune vil i den kommende periode først og fremmest prioritere, at de borgere, der modtager sygepleje og personlig pleje, får den hjælp, de er visiteret til. Til gengæld vil alle borgere, der modtager praktisk hjælp, i en periode kunne opleve, at hjælpen bliver udsat, skriver kommunen i meddelelsen. 

Pleje Plus bil
Læs også
Lolland Kommune: Pleje Plus er gået konkurs
Pleje Plus bil
Læs også
Lolland Kommune: Pleje Plus er gået konkurs

Nyhedsoverblik