Det vi har sammen

Kommune står standby for svigtede kunder hos Pleje Plus

Jette Langhoff fra Nakskov måtte blandt andet undvære bad i de tre måneder, hun var under pleje hos Pleje Plus. Foto: TV ØST

Lolland Kommune vil tage sig af de kunder, som ikke føler, de får den nødvendige service af det private plejefirma Pleje Plus.

Tirsdag aften mødtes byrådspolitikere fra Ældre- og Sundhedsudvalget i Lolland Kommune i et lukket møde for at diskutere, hvorvidt eller hvordan samarbejdet med Pleje Plus skal forsætte.

Siden Pleje Plus overtog 456 plejekrævende borgere, har Lolland Kommune modtaget 266 henvendelser fra borgere og pårørende, hvoraf omkring 250 kan karakteriseres som klager.

Derfor besluttede udvalget blandt andet, at de personer, som føler sig svigtede af Pleje Plus’ service, skal kunne ringe direkte til Lolland Kommune, som så vil sørge for, at den pågældende opgave blive løst af kommunens eget personale.

Det fortæller Marie-Louise Brehm Nielsen (V), formand for Ældre- og Sundhedsudvalget, til TV ØST kort efter mødet.

Hun er erkender over for TV ØST, at det bliver en løsning, der kommer til at koste kommunen en del penge. 

Læs også Kritik mod PlejePlus: Fik intet bad i tre måneder

Læs også Byrådsmedlem til Lolland Kommune: Vi skal af med Pleje Plus

Tip os Har du et godt tip?

Hent vores nye TV ØST Play App
Hent vores nye TV ØST Play App
Hent vores nye TV ØST Play App