Det vi har sammen

GrøntBrugsen oplever stor opbakning fra byen

SuperBrugsen i Stenlille er for en stund blevet til GrøntBrugsen.

De gik fra at være SuperBrugsen til GrøntBrugsen. Og projektet går ganske udmærket. - Vi oplever en god opbakning fra byen til det her projekt.

Fra SuperBrugsen til GrøntBrugsen. 

I begyndelsen af 2017 kunne TV ØST fortælle, at et helt nyt navn pryder facaden på SuperBrugsen i Stenlille. Butikken har nemlig skiftet navn til GrøntBrugsen.

Men hvordan står det egentlig til nu? 

Ganske godt.

- Det er imponerende. Vi oplever en god opbakning fra byen i forhold til det her projekt, siger Ronni Jensen, souchef i SuperBrugsen i Stenlille. 

Stigning i omsætning

Ronni Jensen fortæller, at det grønne koncept har hjulpet gevaldigt på omsætningen af de sunde varer. 

Helt konkret er der sket en stigning i omsætningen for grøntsager fra 22.000 til nu 30.000 kroner. Stigning i små måltidsretter og snittet grønt var før 2.000 kroner. Nu er omsætningen på 8.000 kroner.

Tallene er fra forsøgets første uge. Det løber i uge 2, 3 og 4. 

Det sker som et led i en stor kampagne, som COOP står bag, der skal få danskerne til at spise de anbefalede 300 gram grønt om dagen. Tiltaget er landsdækkende, men begynder i Stenlille. En undersøgelse viser nemlig, at SuperBrugsen her er den butik i kæden, der sælger færrest grøntsager pr. kunde i forhold til omsætningen.

Tip os Har du et godt tip?

Hent vores nye TV ØST Play App
Hent vores nye TV ØST Play App
Hent vores nye TV ØST Play App