Det vi har sammen

En af tre parter i Storstrømsbro-projekt begæret konkurs

Sådan forestiller man sig, at den nye Storstrømsbro skal se ud. Det får ingen betydning, at Condotte er begæret konkurs. Foto: Vejdirektoratet

Sådan forestiller man sig, at den nye Storstrømsbro skal se ud. Det får ingen betydning, at Condotte er begæret konkurs. Foto: Vejdirektoratet

1 af 2

Condotte er blevet begæret konkurs, oplyser Vejdirektoratet. Det får dog ingen betydning for byggeriet af Storstrømsbroen.

Den ene part i konsordiet, der skal stå for at bygge den nye Storstrømsbro, er begæret konkurs.

Det er den italienske entreprenør Condotte, som har begæret sig konkurs i Italien. Det oplyser Vejdirektoratet i en pressemeddelelse.

Konkursen får dog ingen betydning for byggeriet af Storstrømsbroen, slår Vejdirektoratet fast.

For på grund af økonomiske vanskeligheder i Condotte, var virksomhedens andel i kontrakten nedskrevet til 0,01 procent. Dermed har Condotte stort set ingen indflydelse på broprojektet.

Konkurs forsøgt afværget

Condotte begyndte i januar i år en rekonstruktion af virksomheden for at afværge en konkurs. Den rekonstruktion er ikke lykkedes inden for udløbsdatoen, og dermed er konkursen heller ikke afværget.

De to andre parter i Storstrøm Bridge Joint Venture (SBJV) er Itinera og GLF, hvor sidstnævnte også kun har en ejerandel på 0,01 pct. Itinera er med en ejerandel på 99,98 pct. fortsat den reelle ejer af SBJV.

Vejdirektoratet forventer i efteråret at tage hul på byggeriet af et havneanlæg og arbejdsareal på Masnedø til byggeriet af Storstrømsbroen med åbning for biltrafikken i 2022 og togtrafikken i 2023.

Tip os Har du et godt tip?

Hent vores nye TV ØST Play App
Hent vores nye TV ØST Play App
Hent vores nye TV ØST Play App