Dyrecenter i modvind efter ejer fik forkert fugl: - Det er en regulær shitstorm

Det var en nymfeparakit som denne, som Anette Kjellegaard mistede. Foto: ARKIV

Sagen om fugleejeren, der fik en forkert fugl med hjem fra Bonnie Dyrecenter på Kinavej i Slagelse, da den rigtige var død, giver kæde modvind.

Historien om Anette Kjellegaard, der afleverede sin fugl til en klipning af kløer i en dyrebutikken Bonnie Dyrecenter på Kinavej i Slagelse, kan mærkes andre steder end bare på Kinavej.

Fuglen, Anette Kjellegaard fik tilbage, var den forkerte. Hendes egen var død.

- Fugle kan blive stressede, når den slags sker, og så kan de få hjertestop og dø. Det forstår jeg godt, kan ske. Det kunne også være sket hos en dyrlæge. Men de står med fuldt overlæg og giver mig en falsk fugl, siger Anette Kjellegaard til TV ØST.

Det er en regulær shitstorm, vi har med at gøre

Torben Aksel Ibsen, bestyrelsesmedlem og talsmand for Bonnie Dyrecenter-sammenslutningen

Den fejl har nu givet konsekvenser få kilometer fra Kinavej. For på Kalundborgvej driver Hans Prammann forretning i stort set samme navn. Det skriver Sjællandske. 

En regulær shitstorm

Medier som Ekstra Bladet og Radio24syv har forvekslet dyreforretningerne. Også kunder forveksler butikkerne, efter historien om den ombyttede fugl.

- Og nogle er måske helt blevet væk, så jeg går da og tænker, at det her kommer til at koste mig penge, siger Hans Prammann.

Og Torben Aksel Ibsen, der er bestyrelsesmedlem og talsmand for Bonnie Dyrecenter-sammenslutningen, ærgrer sig over historien.

- Jeg har ikke fantasi til at tro andet, end at hende, der har udleveret fuglen, har gjort det i panik. Og jeg har ondt af vedkommende. Det er en regulær shitstorm, vi har med at gøre, siger Torben Aksel Ibsen til avisen.

Sådan skrev Anette Kjellegard til butikken, da hun konstaterede, at hun havde fået en forkert fugl med hjem.

 

Tip os Har du et godt tip?

Hent vores nye TV ØST Play App
Hent vores nye TV ØST Play App
Hent vores nye TV ØST Play App