Tina frygter usikkerheden efter fyring af omstridt plejefirma

Afgørelse om at fyre Pleje Plus modtager blandede reaktioner fra borgerne i Lolland Kommune.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Skleroseramte Tina Horn fra Horslunde er ikke glad for kommunens beslutning om at fyre plejeplus, som har været hendes plejefirma det sidste års tid.

quote Nu har vi endelig fundet roen, vi er kommet ind i en rytme, og nu står man så igen som borger med den her usikkerhed

Tina Horn, Horslunde

- Det er så sørgeligt, for jeg har været rigtig glad for dem, der kommer her og hjælper mig. Nu har vi endelig fundet roen, vi er kommet ind i en rytme, og nu står man så igen som borger med den her usikkerhed, siger Tina Horn fra Horslunde.

Andre glæder sig over fyring

På den anden side står Tom Westergaard fra Maribo, der også er bruger plejeplus på grund af adskillige sygdomme. Han er til gengæld godt tilfreds med fyringen.

- Jeg blev så glad, det gjorde jeg. Jeg har været træt af dem længe, der har ikke været andet end problemer, siger Tom Westergaard fra Maribo.

quote Jeg har været træt af dem længe, der har ikke været andet end problemer

Tom Westergaard, Maribo

Tom Westergaard har ventet på, at kommunen fik sat en stopper for samarbejdet med plejefirmaet, fordi han gentagne gange har oplevet forsinkelser og dårlig behandling.

Fælles for de to, og resten af de borgere vi har talt med i dag, er dog deres bekymring for, hvad fremtiden bringer, fordi Plejeplus har en opsigelsesperiode på tre måneder. 

Læs også
Lolland Kommune fyrer Pleje Plus
Læs også
Lolland Kommune fyrer Pleje Plus

- Man bliver nervøs, når man ikke ved, hvor det hele ender. Jeg er ikke bange for ikke at få hjælp, for det skal jeg nok få. Men man ved jo aldrig, hvad man får, siger Tina Horn.

Kommunen lukker i

Efter Lolland Kommune i aftes besluttede at fyre Pleje Plus, har vi forsøgt at få en opsamling på, hvad der skal ske de næste tre måneder af plejefirmaets prøveperiode. Det lykkedes ikke at få hverken de ansvarlige for hjemmeplejen eller borgmesteren til at stille op til interview.

Det lykkedes dog at få en skriftlig udtalelse fra Lolland Kommune, hvor de skriver

- Det har højeste prioritet at afvikle Pleje Plus så gnidningsfrit som muligt, skriver Lolland Kommune

De skriver samtidig

- Vi udvider telefonbetjeningen, så alle borgere der har spørgsmål til opsigelsen af kontrakten, kan få dem besvaret, skriver Lolland Kommune

Borgmesteren skriver yderligere, at der er indkaldt til ekstraordinært krisemøde i byrådet den 14. juli kl. 9.00.


Nyhedsoverblik