757 deltagere klar til at cykle Næstved og omegn rundt

På trods af silende regn er deltagerne ved at gøre cyklerne klar til årets medieløb.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Om få minutter skydes årets Medieløb i gang. 757 deltagere er klar til at klikke skoene i pedalerne, hvor der venter dem henholdsvis 93 kilometer, 52 kilometer eller 20 kilometer i benene.

Arrangørerne bag Medieløbet er ved at lægge de sidste kræfter i forberedelserne, inden den første rute på 93 kilometer bliver skudt i gang klokken 9:00 fra Næstved Centrum.

Sjovt og sikkert løb

Og regionens medier, der står for cykelløbet har længe set frem dagen i dag.

- Vi håber, der kommer en masse mennesker, der nyder en god cykeltur. Statistikkerne viser, at sundhedstilstanden i Region Sjælland er den dårligste i landet. På den måde kan vi medier give vores bidrag til at komme ud og røre sig, siger Bente Johannesen fra Sjællandske Medier.

Hun fortæller, at formålet med løbet er at have et sjovt og sikkert løb, hvor alle kan være med. 

quote Vi ser gerne, at 75 procent af danskerne bevæger sig i 2025, og medieløbet er en del af at nå det mål

Jim Rasmussen, DGI

Cykelsmed til rådighed

Også byens cykelsmed er ved at gøre klar til dagen. Han vil være til rådighed i start- og målområdet før løbet, hvor der vil være mulighed for cykelservice og andre mindre fornødenheder som cykelhjelme, flasker og pumper.

- Det er tredje gang, jeg er med. Og min erfaring er, at det er folk med almindelige cykler, der kommer og trænger til småjusteringer som olie, gear- og luftjustering. Så hos mig kan man få et cykeltjek, siger cykelsmed Karsten Pedersen fra Fribikeshop i Næstved.  

Samarbejde med DGI

I et samarbejde mellem regionens medier og DGI har man et ønske om at sætte fokus på sundhed og motion i regionen. Derfor henvender cykelløbet sig til motionister, familier og børn.

- Vi har en mission sammem med DIF om, at vi skal bevæge 75 procent af danskerne i 2025, og her ser vi medieløbet som værende en del af at nå det mål, og så er det en oplagt chance at lave setuppet sammen med medierne, siger Jim Rasmussen fra DGI. 


Nyhedsoverblik