Efterskole med succes

Flere og flere efterskoler må dreje nøglen om. Men i Sorø Gymnastikefterskole har man fundet en løsning der kan skaffe flere elever.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

På Sorø Gymnastikefterskole har man fundet vejen til succes.

-Udadtil er vi rigtige gode til at fortælle, hvad vi kan. Vi skal være synlige der, hvor de unge er, siger forstander Karsten Haim.

Derfor har skolen udviklet en ny PR-strategi, der skal sørge for at gøre de unge opmærksomme på efterskolen. Det foregår i de sociale medier, som blandt andet Facebook, Twitter og YouTube.

Efterskolens PR-ansvarlige, Rasmus Sinding-Jensen, mener, at tilstedeværelsen i de sociale medier har haft en positiv effekt.

-Vi kan tydeligt se det på medlemstallene, at vi er blevet mere synlige. Så PR har bestemt hjulpet, siger han.

Men det er ikke det eneste, efterskolen har haft succes med. Elev Morten Buhl har deltaget i et af deres rekruteringsarrangementer

-På min skole kom de og delte en masse sedler ud, om det her arrangement, ’spring med mig’. Det vidste sig at være en helt fantastisk oplevelse, siger Morten.

’Spring med mig’ er en dag, hvor efterskolen introducerer de unge for, hvordan et døgn på skolen vil se ud, hvis de starter. Her får de blandt andet mulighed for at prøve deres springteknikker af.

Karsten Haim er glad for at de har knækket koden, og at fremtiden ser lys ud.

-Jamen det ser godt ud. Vi har gode tal og en god tilslutning, så det ser rigtig lyst ud, slutter han.


Nyhedsoverblik