Mobilt feriehus skal trække turister til

De seneste 10 år, har den danske turistbranche oplevet i et fald i ferieovernatninger på fire millioner. Det skal et nyt mobilt feriehus lave om på.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Et mobilt feriehus, er turistbranchens nyeste våben i kampen for at få tyske turister tilbage til landsdelen. Men selvom det er et mobilt feriehus, så står det ikke på hjul. Men det kan lynhurtigt pakkes sammen

- Jamen det er bygget sådan, at vi på en dag kan skille det ad, og pakke det i en lastbil, siger Jesper Keinicke, direktør, EBK Huse A/S.

Selve opbygningen af huset har taget 3 uger. Men projektet har været undervejs i flere måneder.

Flæskestegen i ovnen

I ovnen simrer flæskestegen, og bordet er dækket fint til de gæster, der måtte besøge huset.

-       Ja sofaen er godt nok i en upraktisk hvid farve, men den kan jo vaskes, siger Birgitte Bjerregaard, direktør bnordic.dk.

Birgitte Bjerregaard har stået for indretningen af huset. Og der er ikke sparet på detaljerne. Hverken ude eller inde.

-       Jamen ude foran har vi cyklerne. Vi cykler jo meget i Danmark. Så kan man køre en tur til bageren eller langs Danmarks smukke kyststrækninger. Og det er det vi gerne vil vise, siger Birgitte Bjerregaard.

På terrassebordet står der ost, brød og øl fra lokale producenter. Langs trævæggen læner der sig en pagaj, som skal bruges til den kajak, der også skal med til Tyskland.

- Jamen alle elementerne skal være med til at vise tyskerne, hvad man kan lave, når man er på sommerhusferie i Danmark, siger Birgitte Bjerregaard.

Charmetur i Tyskland

Slagelse I dag. Men I morgen bliver huset pakket ned til sin charmetur i seks store tyske byer

- Tanken er at få nogle af de tyskere tilbage til Danmark, som vi har mistet. Vi skal have en krog i dem. Og der vil vi spille på sanserne. De skal mindes de ferier, de var på med deres forældre. Den friske luft ved kyststrækningerne, duften af hybenroserne, og så skal de smage nogle af specialiteterne, siger Lars Ramme Nielsen, markedschef i VisitDenmark.

Ifølge analyser fra VisitDenmark, er der et stort potentiale i de tyske turister, som vi ikke helt formår at udnytte.

- Jeg tror, vi har en masse effekter i det her, der skaber ringe i vandet. De tyske medier har allerede tilkendegivet, at de vil skrive om det her. De er interesserede i at se, hvorfor de skøre danskere rejser rundt med et feriehus i Tyskland. Så vi tror og håber på, at det bliver en succes.

Det er EBK huse I Slagelse, bnordic.dk og Visitdenmark, der sammen med en række danske designere og producenter samarbejder om projektet, der skal vinde de tyske turister tilbage.

 

 

 


Nyhedsoverblik