Jette betalte 140 kroner for ti minutters bustur

Jette Nielsen fra Nykøbing Falster fik trukket 140 kroner på sit rejsekort, da hun tog en kort bustur ind i til byen. Rejsekort A/S beklager fejlen.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Det blev en dyr fornøjelse for Jette Nielsen, da hun lørdag formiddag skulle en tur med bussen ind til torvet i Nykøbing Falster.

Sammen med en veninde ville Jette Nielsen spise frokost ved torvet, så hun tog med bussen fra sit hjem ved Nykøbing Falster Sygehus. Turen varede lige under fem minutter, og da hun tjekkede ud, fik hun sig en ubehagelig overraskelse.

quote Det er tyveri, at de tager 140 kroner på et splitsekund, og så skal vi selv undersøge, om pengene er overført tilbage

Jette Nielsen, Nykøbing Falster

Ifølge Jette Nielsen trak rejsekortet nemlig 70 kroner for den korte tur. Da hun så skulle hjem igen, trak rejsekortet endnu en gang 70 kroner. Så hun i alt har betalt 140 kroner for en tur, der ifølge hende skulle have kostet 30 kroner i alt.

- Det er noget svineri. Det er vanvittigt at det kan ske, siger Jette Nielsen og fortsætter:

- Det er tyveri, at de tager 140 kroner på et splitsekund, og så skal vi selv undersøge, om pengene er overført tilbage.

En fejl ved Rejsekortet er skyld i miseren

Ifølge Rejsekort A/S er der tale om en fejl i forbindelse med, at det nye takstsystem blevet taget i brug natten til søndag.

Derfor har flere kunder, som har rejst med tog eller bus fredag eller i weekenden, oplevet, at de har betalt en højere eller lavere pris for deres tur, end de skulle.

quote Jeg er meget utilfreds med, at vi har lavet en fejl, som generer nogle af trafikselskabernes kunder

Bjørn Wahlsten, administrerende direktør hos Rejsekort A/S

Selskabet bag rejsekortet ved ikke, hvorfor fejlen opstod, men den administrerende direktør hos Rejsekort A/S beklager situationen.

- Jeg er meget utilfreds med, at vi har lavet en fejl, som generer nogle af trafikselskabernes kunder, siger Bjørn Wahlsten.

Han forsikrer dog, at alle kunder, som har betalt for meget, vil få pengene sat tilbage på deres rejsekort i udgangen af uge fire. Og til dem der har betalt for lidt, kan de glæde sig over at Rejsekort A/S lavede en fejl, forklarer Bjørn Wahlsten.

Venter på at få pengene igen

Tilbage i Nykøbing Falster må Jette Nielsen vente på, at hun får sine penge tilbage. Dog har oplevelsen svækket Jette Nielsen tillid til rejsekortet.

- Jeg stolede på systemet med rejsekort, men det gør jeg ikke mere. Jeg tør simpelthen ikke at bruge det, siger Jette Nielsen. 


Nyhedsoverblik