Pleje Plus svarer på kritik: Vi gør alt for at rette op

Direktøren for Pleje Plus erkender, at der har været problemer. Hun lover at rette op på forholdene.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

- Jeg er frygtelig ked af kritikken og kan kun beklage. Vi gør alt, hvad vi kan, for at rette op.

Sådan lyder det fra Lena Løve, der er direktør i det private plejefirma Pleje Plus, som siden juni 2016 har leveret hjemmepleje i Lolland Kommune.

Kommunen har modtaget en lang række henvendelser med kritik af firmaet, viser en aktindsigt, som TV 2 har fået. Siden Pleje Plus overtog 456 plejekrævende borgere, har Lolland Kommune modtaget 266 henvendelser fra borgere og pårørende, hvoraf omkring 250 kan karakteriseres som klager.

Lena Løve siger, at Pleje Plus havde en svær opstart i Lolland Kommune.

- I begyndelsen oplevede vi chikane og hærværk mod kontor og biler. Vi blev også bestormet af falske alarmopkald, siger direktøren til TV ØST.

Her i vinter blev firmaet ramt af en influenzaepidemi, som igen vanskeliggjorde arbejdet.

- Jeg skal ikke sidde her og undskylde. Det er ikke okay med så mange klager. Vi har opgraderet personalet og ansat flere folk. Så vi gør alt, hvad vi kan, for at der skal komme ro på igen og borgerne kan få en fyldestgørende pleje, fastslår Lena Løve.

Lolland Kommune er i gang med at gennemgå klagerne for at vurdere, om der er tale om kontraktbrud fra Pleje Plus.


Nyhedsoverblik