Mindre entreprenører får chancen for at bygge Femern-forbindelsen

Små håndværksvirksomheder skal have chancen for at være med i anlægget af verdens største sænketunnel.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

De små håndværksvirksomheder får også chancen for at være med i anlægget af verdens største sænketunnel mellem Lolland og Femern til cirka 53 milliarder kroner, der ellers primært skal håndteres af nogle af Europas største bygge- og anlægskoncerner.

Det skriver Licitationen - Byggeriets Dagblad.

Forligskredsen bag den faste forbindelse besluttede i sidste måned at fremrykke investeringer for 430 millioner kroner til forberedende anlægsarbejder, der skal udføres i perioden 2018-2020.

quote Vi har valgt at prioritere at få flere mindre og mellemstore lokale entreprenører med

Henrik Christensen, direktør i bygherreselskabet Femern A/S 

Ifølge teknisk direktør Henrik Christensen fra bygherreselskabet Femern A/S vil en stor del af opgaverne i puljen dog blive udbudt som mindre entrepriser.

- Det havde været nemmest for os at udbyde hele byggemodningen i én stor entreprise, men vi har valgt at prioritere at få flere mindre og mellemstore lokale entreprenører med og sender meget af det ud i flere mindre fagentrepriser, siger han til Licitationen - Byggeriets Dagblad.

Det første udbud i puljen er allerede afgjort, og de næste kommer dryppende frem mod 2019. 

Femern_tunnel_udefra.jpg
Læs også
Politikere kræver Femern-undersøgelse fremlagt
Femern_tunnel_udefra.jpg
Læs også
Politikere kræver Femern-undersøgelse fremlagt

 


Nyhedsoverblik