Lolland Kommune skifter leverandør på ældreområdet

Lolland kommune sparer over fem millioner på at skifte leverandør af personlig pleje og praktisk hjælp til kommunens ældre borgere. Borgemesteren forsikrer, at der kun skæres i prisen og ikke kvaliteten af servicen.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Fra 1. juni vil firmaet Pleje Plus få ansvaret for den personlige pleje og praktiske hjælp til Lolland Kommunes ældre borgere, som gør brug af fritvalgsordningen. Kommunen skifter leverandør, fordi Pleje Plus, ifølge Lollands borgmester Holger Schou Rasmussen, kan levere samme kvalitet, som den nuværende leverandør dog til en betydelig lavere pris. Leverandørskiftet betyder, ifølge kommunen, at de sparer over 5 millioner kroner om året.

- Kvaliteten er afgørende, men samtidig har vi også et kæmpe ansvar for at forvalte fællesskabets penge, skattekronerne, bedst muligt. Det er borgernes penge, vi bruger, og det er ingen hemmelighed, at Lolland som landdistriktskommune er presset på økonomien. Derfor skal vi have mest velfærd for pengene, og det får vi hos Pleje Plus, hvor det sikres, at kvaliteten bliver den samme som i dag, men til færre penge end i dag, siger Holger Schou Rasmussen.

Lev Vel er indtil 1. juni den anden af kommunens to fritvalgsleverandører. Efter den dato overgår alle fritvalgsopgaver til Pleje Plus, som er hjemmehørende i Nykøbing. I dag benytter ca. 550 af kommunens ældre sig af muligheden for at få leveret personlig pleje og praktisk hjælp af et privat firma. Ca. 1.500 benytter det kommunale tilbud på området.


Nyhedsoverblik