Boblerne var fundet frem, da bestyrelsen og medarbejderne hos Femern Belt Development på Råhavegård ved Holeby mødtes her til eftermiddag.
Glæden over, at det store byggeprojekt nu er rykket et helt afgørende skridt nærmere, var stor.
- Det er en fantastisk stor dag for femern-projektet, nu er det endelig blevet besluttet, at der skal laves nogle kontrakter, og det er besluttet, at vi skal gennemføre et projekt indenfor de første to til fire år, og det har vi ventet på utrolig længe, lød det fra formanden for Femern Belt Development, Svend Erik Hovmand.
En glad borgmester
Lollands borgmester, Holger Schou Rasmussen (Soc.dem.) deltog også i festlighederne.
- Det er en dag, vi har ventet på, i 20 år, og nu ser det ud til, at der er ved næsten at være sat en dato på, sagde han.
Det er en dag, vi har ventet på, i 20 år, og nu ser det ud til, at der er ved næsten at være sat en dato på, sagde borgmster i Lolland, Holger Schou Rasmussen.
Han forventer, at aftalen vil give en hel del flere arbejdspladser til området.
- Dem der kan og vil og skal arbejde, de kan få arbejde på Lolland de næste 10-12 år, og det er jo betrykkende at vide, og så er det jo bare at gribe chancen, fastslog han.
Projekt til over 52 milliarder
Bag aftalen står transportminister Hans Christian Schmidt (V) og partierne Socialdemokraterne, Dansk Folkeparti, Liberal Alliance, De Radikale, SF og De Konservative.
Hvis alt går op i en højere enhed, ventes Femern-forbindelsen mellem Danmark og Tyskland at blive åbnet i 2028, og prisen vil formentlig løbe op i 52,6 milliarder kroner.