IT-problemer gav DSB billet-bøvl

It-problemerne i DSB's billetsalg er løst, efter at der lørdag eftermiddag var tekniske problemer.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

En del togrejsende har i løbet af eftermiddagen haft svært ved at købe billet til DSB, fordi teknikken svigtede.

Men efter nogle timers teknisk bøvl skulle der igen være styr på systemerne, der ligger bag billetsalget på DSB's hjemmeside, i kiosker og i billetautomaterne.

DSB's pressevagt oplyser, at selskabets it-leverandør har fået bugt med problemerne.

Hvad der præcis var årsagen til den ustabile drift, er endnu ikke helt klart, men der arbejdes på at sikre, at det ikke sker igen.

De, der ikke kunne løse billet, kunne helt ekstraordinært købe billet i toget uden gebyr hos togføreren, indtil fejlen blev rettet.

Problemerne med billetsalget opstod lørdag først på eftermiddagen og påvirkede ikke rejsende med rejsekort eller månedskort, der kunne benyttes som sædvanlig.

/ritzau/


Nyhedsoverblik